lauantai 27. marraskuuta 2010

vastauksiijaa

Anonyymi kirjoitti...

ois myös mukava tietää jotain harrastusmahdollisuuksist? :)

Tästä ois tullu nii pitkä ni päätin vastata ihan tällätavalla enkä tonne kommenttiboksiin.Mun vanhassa koulussa ei ollut minkäänlaisia harrastusmahdollisuuksi. Niillä toki oli tanssijoukkue mutta sinne ei pidetty edes try outteja. Yleensä julkisissa kouluissa on paljon erilaisia juttuja ja suosituimpia taitaa olla jenkki futis,danceteam,cheerleading,meiän jalkapallo ja baseball. Oon ymmärtäny ettei isommissa kouluissa vaihtareita oteta niin helposti jengeihin mukaan ja jos otetaan ne ei saa kauheesti peliaikaa. Tää tietenki riippuu myös kuinka hyvä oot kyseises lajissa. Isommissa kouluissa urheilu myös otetaan paljo vakavemmin kuin pikkusissa. Siellä nimittäin ihan tosissaan tahotaan se state championship. Pikkukouluissa on paljon helpompi päästä pelaamaan.
Jos omassa koulussa ei oo sitä lajia mistä eniten tykkää, voi aina ilmottautua jonkun toisen koulun jengiin. Tää kummiskin maksaa jotain 400 dollaria per kausi(ihan lajista riippuen) ja kausi kestää sellaset pari-kolmisen kuukautta.Mun koulussa suurinosa pojista harrastaa jefua ja baseballia jossain isommassa koulussa. Meiän koulu ei nimittäin tarjoo muuta kuin koripalloa, yleisurheilua ja laskettelua.
Erilaisia harrastuksia voi myös löytää yksityisiltä. Ku olin vielä Idaho Arts Charterissa otin tanssitunteja koulun ulkopuolella sellasessa pienessä tanssistudiossa. Meiän ryhmässä oli joku 9 tyttöä ja kaikki oli tosi kivoja. Aluksi ku mä liityin ni piti maksaa jonkinlaine liittymismaksi muistaakseni 18 dollaria ja sitte 27 dollaria per kuukausi, joten ei todellakaan oo paha verrattuna tohon 400 dollariin, jos olisin halunnu tanssia eri koululle.

Täältä löytyy myös ihan normaaleja kuntosaleja joita Suomestakin löytyy. Oon kuullu että on aika yleistä että viahtarit sais ilmasen salikortin. Siellä sitte voi käydä eri tunneilla mitä salit nyt ikinä tarjookaan. Meiän lähellä on laskettelukeskus niin sain sinne ilmasen kausikortin vaan sen takia että oon vaihtari.

2 kommenttia:

  1. siis minkä järjestön kautta olitkaa? aika hullua toi 400dollaria...

    VastaaPoista
  2. Lähin Suomesta Ef;n kautta mutta jenkeissä mulla toimii sellanen järjestö kun North West Services. En tiiä et miks meni tollai mut ainaki oon tosi tyytyväine ettei täällä pääs oo EF, koska kaikki on valittanu mite ne ei osaa hoitaa juttujaan:)

    VastaaPoista