maanantai 11. heinäkuuta 2011

kysymyksiä

Anonyymi kirjoitti...
Olin juuri tulossa kysymään samaa kuin edellinen :-D Hyvä että kaikki on kunnossa, jos meinaat tehd vielä jonkun postauiksen niin voisitko siihen vastata seuraaviin kysymyksiin: Tuleeko sulle sun hosteja ikävä ja aiotko heitä käydä vielä joskus tapaamassa? Ootko ajatellut pitää yhteyttä suomalaisiin vaihtareihin jotka myös palasivat suomeen? Ja sitten vielä tämmöinen käytännön kysymyds kun itsekin olen ensi vuonna vaihtoon lähdössä, niin ostitko tuliaisia kavereille/perheelle suomeen? :-D
Moi vaan ja voin vastata kysymyksiin!
Tottakai mulla tulee mun hostperhettä ikävä nehä oli mun perhe 10 kk ajan. Mun perhe oli ihan loistava ja en kauheesti haluis sanoo niitä mun HOSTEIKSI vaan ne oikeasti on mun perhettä. Mun hostäitillä on sukua Suomessa ja tän takia ne valitsi suomalaisen vaihtarin. Niillä on suunnitelmissa seuraavan 5 vuoden aikana tulla käymään Suomessa tapaamassa sukulaisia ja mua tietenkin! Itte koitan säästää rahaa että pääsisin Idahoon enskesäksi katsomaan kun mun parhaat kaverit valmistuu.

Mä pidän yhteyttä suomalaisiin vaihtareihin kun palataan suomeen. Oon jo kerennyt nähä tätä Viiviä joka aika usein on esillä mun blogissa, moi viivi! Ja siis Viivi lähti jenkeist muutama viikko mua myöhemmin ja lensi Helsinkiin, josta se nappas itteleen hotellihuoneen muutamaks päiväksi ni pääsin sitte esittelemään tätä pääkaupunkia sille. Oli toosi kiva nähdä "pitkästä" aikaa. Itekkin varasin just eilen itselleni lentoliput Rovaniemelle 4 päiväksi että pääsen Viiviä vähän moikkailemaan.
Mä en ihan kauheesti niitä tuliaisia ostanut Jenkeistä mutta lähimmille kavereille ostin jotain pientä ja hauskaa ja sitten mun perheelle ostin kaikkea Idaho-kamaa. Mä en ihan kauheesti rahaa näihin tuliaisiin käyttäny koska oon jo lähetellyt paketteja jenkeistä niille.

Anonyymi kirjoitti...
millo palasit takas suomee? ja oliks vaikee sanoo hyvästit?? mä lukisin mielelläni jos tekisit portauksen noits viikoist! ja mä tarttisin apua! ku mäki oon haaveillut et lähen vaihtooppilaaks, eiks pidä kirjottaa kirje isäntäperheelle itsestää? mitä kaikkee siihe pitää kirjottaa, mitä esim. sä kirjotit? kiitos jos voit auttaa :)

Mun lento lähti jenkeistä 16.6 ja olin sitte Helsingissä 17.6 klo 18.00! Oli vaikee sanoo hyvästit mutta tein siitä helpompaa kun ei venytetty sitä. Oltiin kavereitten kanssa sovittu ettei puhuta siitä kauheesti että oon lähössä niin sittenkun se jäähyväisten aika tuli ni sanottiin moikat halattiin ja muutamat kyyneleet vieräytettiin. Sitten mä lähin!
Kun hakee vaihto-oppilaaks ni saa sellasen kasan papereita ja kysymyksiä ja niihin sitten vastaillaan. Se kirje itsestään oli tosi helppo, kerrot vaan vähän missä asut, sun perheestä ja harrastuksista. Ne myös kauheesti tykkää jos kerrot mitä tahot tehdä jenkeissä ja miksi sä päätit lähteä vaihtoon.


Anonyymi kirjoitti...
ois kiva kuulla ku ite oon nyt lähös elokuus vaihtoon ni kaikennäkösii vinkkei mitä otan mukaan ja mihin valmistaudun yms:) oisin tosi kiitolline! ja sit viel sellast et ku jenkeishä on sillee syksy, talvi ja kevät kauden "harrastukset" eriksee, ni kummat ite näist ottaisit: syksyl cheerleading vai dance team, talvel koripallo vai uinti, kevääl yleisurheilu vai fudis ja miks valitsisit ne, kiitti avusta=)
Mä sanoisin vaan että älä pakkaa mitään turhaa:D Ja siitä sitten miettimään että mikä on turhaa ja mikä ei. Mutta oikeesti siellä ostaa niiiin paljon tavaraa että kannattaa pakata vaatteita ekoille 2 viikolle ja sitten ostaa muut sieltä.

Ottaisin varmaan syksyllä cheerleadingin koska dance team ei oo vielä NIIN iso juttu jenkeissä se on vasta kasvamassa ja se meinaa ettei jokaisessa koulussa noi dance teamit esiinny niin paljoa ja no cheerleadingillä on tärkeempi rooli jenkkiurheilussa, ne on aina futispeleissä kannustamassa ja saa siis matkata jengejen mukana kun pelejä on toisessa osavaltiossa tai kaupungissa jnejne.
Jos mä alan valitsemaan uinnin vai koripallon välillä valitsen koripallon koska vihaan uimista!!
Keväällä valitsisin varmaan jalkapallon, koska ite olin yleisurheilussa ja se on enemmänkin vain hengailua ja niissä kisoissa juokset ehkä 1 eventissä ja sitten hengailet siellä 4-5 tuntia. Olihan se hauskaa jos oli hyvä sää mutta olihan niitäki päiviä kun sato kaatamalla ja ukkosti. Sillon ei oo kovin kiva istua ulkona monta tuntia märissä vaatteissa.

2 kommenttia:

  1. nyt tulis yks typerä kysymys, mut sulla on ihan sika ihanat hiukset ja mietin että onko sulla oikeesti noin nätti vaalee sävy niissä vai ootko värjänny ? :D

    VastaaPoista
  2. Mulla on luonnostaan sellaset aika vaaleat hiukset mut käyn kuitenkin laittamassa raitoja pari kertaa vuodessa kampaajalla:)

    VastaaPoista